I dag åbner ny Coop-kæde: Her er dens største kendetegn
Coops nye kæde - af samme navn - skal blive 250 butikker stor.
Det skriver Finans.
Torsdag morgen åbner den første af to testbutikker i Hinnerup i Østjylland - og i næste står en lignende testbutik i københavnske Codanhus også klar til åbning.
Den nye Coop-kæde er én af de tre fremtidige satsninger fra Coop-koncernen. En satsning der også består af den kommende Brugsen-kæde samt den allerede etablerede 365discount-ditto.
Fremtidens Coop
- Coop præsenterede i slutningen af januar strategien "Fremtidens Coop", der involverer følgende:
Man vil samle de største butikker fra kæderne Kvickly, SuperBrugsen og Irma i én kæde, som skal hedde Coop.
Den nye struktur betyder, at Coop går fra at have otte forskellige kæder til blot at have tre.
Indtil sidste år havde man Kvickly, SuperBrugsen, Dagli´Brugsen, Fakta, 365discount, Irma, Coop.dk Shopping og Coop.dk MAD.
Det bliver reduceret til Coop, 365discount og Brugsen.
Kilde: Coop
Koncerndirektør Allan Kristoffersen, der er førstemand for Coop-kæden, fastslår, at "2024 er et testår", og at der i begyndelsen af det kommende år tilføjes yderligere otte til ti butikker til Coop-porteføljen.
Derefter vil Coop-ledelsen evaluere på den respons og de købsmønstre, som kunderne giver tilbage til dem i butikkerne - og på sigt er det så planen, at Coop "bliver landets suverænt største hverdagsmarked".
- Ambitionen er, at vi i Coop både skal fastholde de mange supermarkedskunder, som vi har i dag og også vinde fra discountkæderne. Derfor er hverdagsmaden og prismatch i fokus sammen med bl. a. flere egne varer, siger Allan Kristoffersen til Finans.
Coop-kæden vil desuden prismatche på op til 1000 discountvarer, har koncernen tidligere slået fast - dét i et forsøg på at erobre markedsandele fra et heftigt voksende discountmarked i Danmark,